Balkan farsor

Här kommer del 1 i en 2 delar lång serie, enjoy...

Till att börja med ska jag säga att det hos oss INTE är farsan som bestämmer i hemmet. Utan han bara värkställer det mamma säger till honom att göra, så han har inget politiskt inflytande. Ungefär som sverigedemokraterna och feministerna. Men det är trots allt honom man har mest respekt för som barn. Till att börja med säger man aldrig nej till honom när han är sur och säger till dig att göra något. För då kan du räkna med en svettig handflata, har du otur så har han sin förlovningsring på sig. Detta tar då smärtan till helt nya höjder. Och våga fan aldrig mumla något efter han har skällt på dig. OCH DEFFINITIVT INTE SMÄLLA IGEN DÖRREN. Gör som alla andra. Gå in på toaletten, hetsa lite framför speglen. ( Typ, KOM DÅ. HADE DU VARIT HÄR HADE JAG KNOCKAT DIG. JA, KOM HIT DÅ ) sen gå ut som inget har hänt med änglafejset påkopplat. Men tillbaka till topic, vad utmärker en balkan-pappa mest ?

För det första säger han i 99 fall utav 100 NEJ och tänker efter senare.


Exempel:   -Kan jag komma hem 3 ?
                 -Nej ( fortsätter kolla på TV )
                 -Varför inte ? alla andra får...
                 -jebemi se za drugima  ( kollar fortfarande på TV )
                  ( Jag skiter i den andra )      
                 -Jo komigen(Sen rabblar man argument till varför man ska få komma hem sent och är allmänt jobbig)

Till slut tröttnar han på att lyssna på dig och dit tjat för du stör honom mitt i fotbollsmatchen och säger:


                  - Dobro kad si navalio ali zakasnis li sekundu netrebas ni dolazit kuci...
                    ( Okej din jobbiga jävel men kommer du för sent en sekund behöver du inte komma hem )

Lägg märke till att hela konversationen genomförs utan att han för en sekund kollar bort från TV:n

Det andra som är typiskt för en Juggefarsa är hur han är mot sin son kontra hur han är mot sin dotter. Hon blir behandlad som en prinsessa och får allt serverat. Ska hon ut är det hemkomst klockan 12 som gäller och han både kör och hämtar henne. Men oftast orkar inte den late fan det så det slutar med att storebror får göra det. Det vill säga, i mitt fall, jag. När det gäller sonen säger han en tid oftast icke förhandlingsbar om man inte är en skicklig debatör likt mig. Har man tur så får man en 20a han fick i växel. Har han vunnit på oddset kan han tillochmed slå till med en givmildhet på 50 kronor. En annan brutalstor skillnad på särbehndlingen mellan son och dotter är hanteringen av situationen efter dem bråkat. Har han bråkat med dottern kommer han som en jävla toffel till henne och säger förlåt och lovar att dem ska gå ut och handla dem stövlarna hon tjatat om i 2 månader för att sen glömma bort löftet. Mot sonen däremot, smäller han upp dörren till rummet precis när man kliar så på leffe för en sekund och säger:

- Rucak je gotov. izlazi il ces ostati bez hrane.
  ( Maten är klar, kom ut eller gå hungrig resten av dagen )   Hans sätt att säga förlåt till mig

 En till sak som är sjukt utmärkande för pappor från balkanhalvön är att dem leker SJUKT smarta. Jag skojar inte när jag säger att varje gång läraren slår en pling till honom så sitter han och moralpredikar i 3 timmar för mig. Dessutom kan dem gå från ett stökigt rum till att man aldrig kommer gifta sig och bli homosexuell etc. Helt jävla fantastiskt. Dessutom vet dem alltid bäst, även om det är dokumenterat att en ska är bra så är han helt 100 % på att det är rätt. Känner ni igen er på någon av punkterna ? För i sådana fall har ni balkan farsa...

Och nu en sissta sak var man märker att en man/pappa är straight out of balkanregion är att han på en lörda eller söndag går upp fucking 6 på morgonen och dricker kaffe medans han under vardagarna klagar på sitt jobb och hur jobbigt det är att gå upp tidigt. Efter att ha fått i säg en stabil kanna kaffe blir han otroligt rastlös och inte fan visar han hänsyn till barnen som sover. Vet ni vad han gör ? Jo han skruvar upp någon radiokanal från balkan to the max samtidigt som han plockar fram dammsugaren och börjar städa huset. Har allvarligt talat funderat på att gömma skiten alternativt att klippa sladden till elförsörjningen för denna jävla Sömn-brytar-mekanism.

Nu fick jag säkert balkanfarsor att framstå som jävligt retarderade personer men sanningen är den att dem är faktist riktigt sköna. Speciellt när det vankas svenskatalning. Ska citera några berömda svenskafraser från Nermin Hadzic:

När han skulle be sin chef om ursäkt för han inte kom till jobbet en lördag...
- "Jag skulle vilja be dig till om en ursäkt"

Och en gång när han skulle förklara till min lärare att jag haft feber hela veckan på utvecklingssamtal
- Mateo hade temperatur

När han skulle se med sin chef om allting var bra under vår semestertid. Han smsade honom följande:
- Är allting brå ? Här är det underfint ( Han skulle säga underbart )

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahaha jag döööööööööööööööööööööööööööööör

2009-10-17 @ 14:22:04
Postat av: Anonym

kollade på en hemsida där det sto bloggtips. er kom upp och jag dog av flabb XD

2009-10-17 @ 14:25:02
Postat av: Denis Smajic

Jaså, vilken hemsida då? :)

2009-10-17 @ 14:47:29
URL: http://flippbloggen.blogg.se/
Postat av: jasenka - jaza

hahah jag döööööööööööööör!!! älskar det

2009-10-17 @ 19:42:01
Postat av: Anonym

kommer inte håg vad hemsida hete men där var typ 100 bloggtipps

2009-10-17 @ 20:31:19
Postat av: Anonym

ey mannen, updattera oftare. NI er bäst

2009-10-17 @ 20:49:38
Postat av: Denis Smajic

Oftare? Vi uppdaterar en gång dagligen, ni kan inte kräva mer! :)

2009-10-18 @ 01:43:12
URL: http://flippbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo mannen. Ni komer blir den bästa bloggen om ni uppdaterar flera gånger varge dag

2009-10-18 @ 14:18:12
Postat av: Denis Smajic

Till slut har vi inget att blogga om, eller hur? ;)

2009-10-18 @ 17:54:50
URL: http://flippbloggen.blogg.se/
Postat av: :

asså fyfan vad bra blogg! umalo se nisam upisala hur mkt jag garva uppdatera mer!

2009-10-18 @ 22:42:15
Postat av: Lana

hahahahahaha umireeem

2009-10-24 @ 18:44:42
URL: http://lanakarat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha! Detta var det bästa inlägget jag läst på lääänge! So fucking true.

2011-10-24 @ 22:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0