Balkanmorsor del 1...

Här kommer den utlovade del 2, och sista delen i den 2 inlägg korta serien om balkan morsor/farsor. I denna del ska jag skriva om, som rubriken lyder, om balkan mammor.

I ett hem med Bosnier är det alltid kvinnan a.k.a mamman som styr och ställer med en järnhand likt den Stalin använda sig av i forna sovjetunionen. Så länge hon får som hon vill är allting frid och fröjd, MEN, om hon mot förmodan INTE skulle få så hon vill bryter helvetet löst. Då kan ni räkna med att det inte blir någon pita eller grah på en vecka. Och det enda i hela världen en bosnisk farsa inte kan klara sig utan förrutom heineken på flaska är pita eller grah minst en gång i veckan. Så det slutar med att mamman får sin vilja igenom. Och när hon väl får det hon vill ha säger hon i mjukaste tonart.


-AJOOOJ, pa niste trebali. sto ste ovo kupovali ?
 ( awee ni hade inte behövt köpa detta, varför gjorde ni det ? :O )

En till ska som är typisk för våra mammor är att dem innan man går ut rättar till ens skjorta/ kappa/ BH/ Kalsonger, nej flippa men ni fattar. Iallafall, de ovannämnda sakerna rättar hon till minst 100 gånger så de skaver på både det ena och fjärde stället. En dödssynd i detta fall är att sedan rätta tillbaka sakerna för då får du genomlida samma behandling en gång till. Och hon köper ALLTID saker till dig som hon vet att de hatar att bära bara för att hon tycker att det är fint. Sen blir hon sur när du inte vill använda sakerna och kallar dig för:

- Djubre nezahvalno, ko te stvori takvog nezahvalnog ? Nek ti bude drago sto imas obuce...
  ( Ditt otaksamma gödsel, vem skapa dig så jävla otaksamm ? Du ska vara glad att ens har kläder )

Så slutar det med att du tar på det ändå. Iallafall när man var yngre. Nuförtiden handlar hon bara kalsonger och strumpor till mig. Så det brukar bli söta kalsonger ( Inte boxer utan sånna korta ) med skithäftiga eldklot och döskallar. Så när man byter om på friskis tänker alla arnold-svartneger-wannabes, SHIET. Vilken kille !

 
                                                            vasf

När det kommer till klädesplagg som tröjor och byxor och framförallt skor så har jag numera totalförbjudit min morsa att handla det åt mig. Man kan fan tro att hon tappat synen under den tiden hon gått in i H&M för att handla till mig. Ja juste, glömde nämna det innan, när en juggemorsa handlar så finns inte MQ, vero och JC. Tro fan att allting handlar om H&M och kappahl. Alternativt Lindex. Hade det funnits bröd och argeta pasteta där hade hon tamigfan handlat de också. Men detta överlåter hon till maxi, oj och ags. Varför ? För dem delar ut kuponger såklart. Tror inte min morsa kommit med saker som inte varit köpta på H&M en enda gång förrutom den gången när MQ hade 70% rea. Och det har det varit en gång så ni kan gissa min lycka. Det som dock är enkelt med våra mammor är att få dem att förstå hur mycket man egentligen behöver den där nya jackan på stadium eller dem nya skorna ute i cyberrymden. Och när du väl fått henne övertygad finns det inget som stoppar dig, inte ens pappa. För det är fortfarande mamman som bestämmer allt i hemmet. Hon kan få honom att köpa en klubba som kostar 100 kr när det finns en likadan för typ 10 kr. För lyder han inte blir det som sagt ingen grah. Och som jag sagt innan, får inte min farsa grah en gång på 2 veckor börjar fjärrkontroller susa genom luften och svordommar hagla. Men back to topic.

En till sak som är sjukt utmärkande och som våra morsor gör 24/7 är kallar alla för sine. och tro mig, allas mammor gör det. Det spelar ingen roll om det är utav det kvinliga könet eller det manliga. Deras unge eller inte. Dem kallar ALLA barn sine. Sine på bosniska betyder min son. Så det spelar ingen roll om det är sin son eller dotter hon kallar på. det låter alltid såhär:

-Kom min son 
-hur e det min son
-varför gör du så min son osvosv

Dessutom kallar dem alla duso eller ljubavi. Så tro inte att en bosnisk morsa är pervers för att hon börjar kalla dig min själ eller älskling när du kommer hem till en bosnier. För det är väldigt vanligt att dessa flyktingkvinnor översätter allt direkt till svenska. Och bara för det måste jag dra eb berättelse från flyktinglägret när vi kom till sverige ( Min far som har berättat )

En Bosnier blev sur på sin SFI lärare och skulle be han dra åt helvete. Och i Bosnien betyder jebem ti mater ungefär dra åt helvete ( På svenska, jag knullar din mamma ). Eller "mrs u picku materiny" ( stick till din mammas fitta ). Men den flykting som han är valde han att lägga ihop dem båda kombinationerna och inte nog med det, idioten sa det dessutom på svenska så det lät ungefär såhär       ( Med brutal brytning )

- Jag ska din mammas stick i fittan knulla   ( Något i den stilen )

Hur dramat sedan slutade har jag ingen inblick i men killen ska tydligen ha fått byta till avancerad-svenska-för-respektlösa-invandrare gruppen...

Fortsättning följer imorgon, orkar fan inte skriva mer. Så den två serielånga romanen blev plötsligt 3 serielånga. Bra va ? Tänkte de. Säääär vi, HAAAAAJ...                                                              

Kommentarer
Postat av: Anonym

hhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaahhhahahahahhahahahhaahhahaah

2009-10-18 @ 18:29:07
Postat av: mateo

stellan på dig xD

2009-10-18 @ 22:11:13
Postat av: Anonym

jag dog mannen :P UPPDATERA FLERA GÅNGER PER DAG!!:D

2009-10-18 @ 22:32:05
Postat av: Anonym

omg, bas si upravu, i za mamu i za cacu, ali ja sam cura, i reci cu ti da nije bas tako lako, kad mi hocemo da dodjemo u 3 kuci, pa nema sanse, kaze 12, pokupi te oko 9 i pol. :D hahahahahah highfiveeeeee

2009-10-18 @ 22:39:22
Postat av: Denis Smajic

Svar till "jag dog mannen :P UPPDATERA FLERA GÅNGER VARJE DAG!!:D":



Vi kan tyvärr inte uppdatera fler gånger varje dag, till slut tar ämnena slut och vi har inte mer att blogga om, ett inlägg om dagen räcker.



Vi skriver ovanligt mycket också vilket gör att ämnena tar slut snabbare än vanligt.

2009-10-19 @ 09:16:12
URL: http://flippbloggen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahahahahaha fyfan vad allt stämmer :')

2009-10-23 @ 22:16:40
URL: http://hannaceric.blogg.se/
Postat av: Monica

ey killar. jag dog av flabb, jag svär. hahahahhaha. kände igen allt!

nastavite sa bloggen! :)

2009-12-11 @ 22:30:43
URL: http://moniquelle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0