Citat från Nicolaiskolan del 1

I följande inlägg lär jag använda mig utav rasistiska fraser men jag är själv uppvuxen med björnar (blatte) så det jämnar ut sig ska ni se, no hard feelings. Några utav orden är:

Svenne/toffeloskuld = En svensk person. En toffeloskuld som aldrig blivit slagen av en toffel i sitt liv.
Blatte/toffeloffer = En person med rötter ifrån skogen/öknen/bergen/savannen/garderoben osv. En svartskalle helt enkelt.
Neger = En mörkhyad person, i värsta fall svartare än sin egen skugga.
Maddafakka = Inte en mammaknullare utan ett milt sätt att säga idiot på, i detta fallet iaf.
Zigenare/Husletare/Tattare = En person som kommer ifrån

Nicolaiskolan brukar jag referera till Gott & Blandat - ni vet godispåsen med en massa olika olikfärgade sötsaker i.
Kruxet med Nicolaiskolan är att det inte finns några sötsaker precis, förutom vissa av tjejerna. Vartenda toffeloffer (blatte) på Nicolai skiljer sig från mängden. Det finns de blattar som kan umgås med toffeloskulder, jag är en av dem. Jag kan umgås med dem, men jag föredrar toffeloffer före toffeloskulder om jag ska vara helt ärlig.

Jag ska då göra en ordbok eller en lista på citat från mina 2 år på Nicolaiskolan hittills:

Citat nummer: 1
Offer: Sara Bahlawan
Citat: The door is knocking
Bakgrund: Vi har precis börjat ettan och det vankas engelskalektion, den första för vår del. Alla vill imponera på läraren och då hör man att någon knackar på dörren. Då steppar Sara Bahlawan fram och agerar smart och mäktar med ett numera legendariskt uttryck:
- The door is knocking!
Hela SP1A brister ut i skratt.

Citat nummer: 2
Offer: Almir Gipsyboy
Citat: Tryck hårt, jag känna den!
Bakgrund: Vi har precis varit i matsalen och ätit och vi beger oss mot entrén. Så kommer Almir Gipsyboy fram till mig och ber mig göra hål i hans öra från ingenstans, då säger jag till honom att jag inte kan göra det då jag inte har redskapen till det. Han svarar kvickt att jag bara ska trycka in öronhänget i örat på honom, och att han skiter i om det gör ont. Så trycker jag in och när halva redan är inne ska jag precis trycka till för sista gången, så händer det:
- TRYCK HÅRT, JAG KÄNNA DEN!

Kolla på följande videoklipp, sekund 30:

Citat nummer: 3
Offer: Mahmoud Taha
Citat: Kristallnatten! Jag svär, jag har hört den i Irak!
Bakgrund: Det vankas svenskalektion med Bodil och ett det högaktuella ämnet vi snackar om är Forntida Sagor. Bodil - vår svenskalärare, ber oss nämna några sagor vi har hört i vårt förflutna. Hon börjar framifrån och frågar Haliti först, han svarade med exempelvis Törnrosa, nästa sa Snövit, nästa sa Prinsessan på ärten, nästa sa Rödluvan, när det senare är Mahmouds tur ser man det där sliskiga leendet på hans läppar. Dialogen såg ut såhär, eller något i denna stilen:
- Mahmoud, vilka sagor har du hört eller fått upplästa, frågar Bodil.
- Jag vet, jag kan en! svarar Mahmoud.
- Vilken då, undrar Bodil?
- KRISTALLNATTEN, hojtar Mahmoud!
- Men lilla Mahmoud, svarar Bodil. Kristallnatten är natten då nazisterna gick emot judarna och förstörde allt som hade med judarna att göra.
Här kommer det roliga då:
- NEJ WALLA BODIL, JAG HAR HÖRT DEN I IRAK - JAG SVÄR!

Citat nummer: 4
Offer: Denis Smajic
Citat: Skitsamma, Wonderchild!
Bakgrund: Jag, Mateo, Besart och Nicholas Bigdick (den utsatte) sitter och äter i matsalen. Då kommer kolhydrater på tal och Mateo som är jävligt påläst när det kommer till vitaminer, fibrer och styrketräning mäktar med ett simpelt:
- Kolhydrater är viktiga för träningen.


Kommentarer
Postat av: sara

HAHAHA vafaan ser jag mitt namn där för bland alla andra hemgjorda blattar?

2009-10-25 @ 16:08:13
Postat av: Anonym

haha, Fan vad underbara ni är! Fortsätt så grabbar.

2009-10-25 @ 21:06:58
Postat av: Denis Smajic

Fortsätt kommentera, dear readers!

2009-10-26 @ 14:13:00
URL: http://flippbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0